Projektowanie usług w praktyce

Projektowanie usług w praktyce – kolejna, czwarta już, odsłona cieszących się powodzeniem warsztatów odbędzie się w terminie 22-24 maja 2017 r.

 

Zapraszamy do uczestnictwa w wyjątkowym, bo mocno osadzonym w rzeczywistości kursie projektowania usług. Podczas kursu będziemy pracować w grupie kilkunastu osób i zmagać się z realnym wyzwaniem, jakie stoi przed działającą w regionie piekarnią. Będziemy prototypować i testować rozwiązania w realnym świecie i z żywymi ludźmi, dzięki czemu wypracowane rozwiązanie nie trafi do szuflady. Po wdrożeniu rozwiązania dostaniemy informację zwrotną na temat jego jakości.

 

W trakcie kursu:

– nauczysz się prowadzenia badań na potrzeby projektowania (design research)

– poznasz w praktyce sposoby efektywnej pracy na zgromadzonych danych

– poznasz i przećwiczysz kreatywne metody pracy w grupie

– będziesz tworzyć i testować prototypy

– w efekcie czego (w grupach ale wspólnie) przekażemy firmie projekt usprawniającej jej działanie usługi

– dodatkowo, tylko w tej edycji, będziesz mieć szansę zobaczyć, poznać i zrozumieć jak działa piekarnia.

 

Program:

Dzień 1 
Dzień pierwszy to mini wprowadzenie teoretyczne i analiza stanu faktycznego. Wspólnie zaplanujemy badania. Pojedziemy do piekarni, by na miejscu przeprowadzić wywiady, patrzeć i pytać. Wyniki badań będą wkładem do dalszego procesu projektowego.

Czas pracy: 9.30-17.00 (z przerwą na lunch)

Dzień 2 
Drugi dzień projektu to faza tworzenia rozwiązań. Wspólnie wypracujemy kilka alternatywnych pomysłów na rozwiązanie problemu, ocenimy je na bazie zdefiniowanych wcześniej kryteriów i wybierzemy jedno rozwiązanie do dalszych prac. Każdy z pomysłów zostanie zaprezentowany w formie prototypu (modelu, dramy, komiksu, filmu, etc.), będzie to zatem także wprowadzenie do prototypowania. Dzień zakończymy wyborem jednego rozwiązania, które wspólnie uznamy za najlepiej rokujące i nad nim będziemy pracować kolejnego dnia.

Czas pracy: 9.00-17.00 (z przerwą na lunch)

Dzień 3 
Trzeciego dnia przygotujemy szczegółowe (i jak najbardziej zbliżone do rzeczywistości) prototypy, prezentujące sposób działania projektowanej usługi. W zależności od wypracowanego rozwiązania opracujemy serię szczegółowych prototypów, będących wytycznymi dla procesu wdrożeniowego. Przedstawimy je właścicielom piekarni.

Czas pracy: 9.00-17.00 (z przerwą na lunch)
Prowadzący: Marcin Piotrowski – kieruje zespołem User Experience Design w Play, gdzie m.in. dzięki zrozumieniu realnych potrzeb użytkownika wpływa na rozwój dobrych produktów. Uczestniczył również w zespole pracującym dla Tatrzańskiego Parku Narodowego. Prowadzi szkolenia z user experience, design thinking oraz kreatywnych metod rozwiązywania problemów. Jest autorem bloga UX online. W Zamku Cieszyn prowadził już trzy edycje warsztatów projektowania usług.

Osoby zainteresowane prosimy o zgłaszanie się na adres: ltrojan@zamekcieszyn.pl. Warsztaty odbędą się pod warunkiem zgłoszenia się minimum 10 osób. 

Udział w warsztatach: 700 zł (w trakcie warsztatów zapewniamy wyżywienie, nie zapewniamy noclegów).
Wpłaty: ING Bank Śląski o/Wodzisław 53 1050 1403 1000 0022 8888 9161 z dopiskiem: Projektowanie usług, (do 12 maja).

Więcej informacji: Lubomira Trojan, ltrojan@zamekcieszyn.pl, tel. 33 851 08 21 w. 30