Firmy funkcjonują na coraz trudniejszym i wymagającym rynku. Próbują konkurować poprzez obniżanie cen produktów czy usług, co czasem kończy się porażką. Przedsiębiorcy muszą też stawiać czoła coraz większym oczekiwaniom klientów, którzy szukają „skrojonych na miarę”, dobrych jakościowo i przyjaznych ofert. Poszukiwanie innowacyjnych dróg rozwoju staje się, zatem koniecznością. Skuteczną metodą sprostania tym wyzwaniom jest metoda myślenia projektowego (design thinking) oraz projektowanie usług (service design), które pomagają zrozumieć potrzeby użytkowników i zaproponować optymalną dla nich usługę, czy produkt. O tych metodach, o sposobach poznania oczekiwań klientów, o roli projektowania w firmie będziemy rozmawiać podczas spotkania: Projektowanie usług – wprowadzenie.  

Szkolenie odbędzie się 19 lipca 2017, godz. 9.00 w Zamku Cieszyn (sala konferencyjna, budynek A Oranżeria).
Poprowadzi je Lubomira Trojan, z wykształcenia etnolog i antropolog kultury. Zajmuje się promocją wzornictwa jako narzędzia zmiany firm, regionów, instytucji samorządowych, łączy projektantów i przedsiębiorców. Specjalizuje się w projektowaniu usług i projektowaniu społecznym, a także w procesach mających na celu łączenie dizajnu z tradycją. Koordynatorka badań i działań warsztatowych związanych ze społecznym wykorzystaniem dizajnu. Prowadzi warsztaty i zajęcia z zakresu projektowania usług i projektowania włączającego.

Harmonogram spotkania:
8.45–9.10  rejestracja i powitanie
9.10–10.30 Wprowadzenie do projektowania usług cz.1 / Lubomira Trojan

10.30–10.40 przerwa
10.40–12.00 Wprowadzenie do projektowania usług cz.2 / Lubomira Trojan
Udział w spotkaniu: 100 zł brutto od osoby, członkowie Klubu Przedsiębiorcy oraz Śląskiego Klastra Designu – bezpłatnie. Liczba miejsc jest ograniczona, obowiązują zgłoszenia: wbeczek@zamekcieszyn.pl, 33 851 08 21 w. 34.